Több hasonlót szeretnék
Drága, bonyolult, többnyire veszélyes megoldásokat alkalmaznak Győrben a biciklisek számára a különböző forgalmi helyzetek kezelésére.
Lassan vesszőparipámmá válik az a nézet, hogy az 'autósok' és a 'biciklisek' békességben megférnek egymás mellett az utakon, a köztük kialakult konfliktusok legtöbbje külső beavatkozás következménye.
Ismerjük a veszélyhelyzeteket, sokszor sajnos jogos az autósok háborgása. Gyakori a zebrán, vagy amellett jogtalanul elsőbbséget követelő, a kanyarodó jármű elé helytelen irányból hajtó, a védett úton jövőnek elsőbbséget nem adó biciklis.
Az ilyen eseteket a biciklisek elkülönítése, kerekes gyalogossá leminősítése miatt kialakuló önértékelés-zavar okozza.
Attól kapunk érett emberhez méltó reakciókat, akit felnőttként kezelünk. Ha 'majd mi vigyázunk rád' szellemben debilnek nézve járdákra, utaktól messzire űzik a bicikliseket, akként is fognak viselkedni.

A bicikliseket partnerként kezelő nagyon kevés győri helyszínből gyűjtöttem össze néhányat.
Kifejezetten forgalmas helyeken vannak ezek, mégsem hallottam, hogy balesetet eredményezett volna a jelzések rossz értelmezése.
Lássuk csak:
Wesselényi utca - Bartók Béla út. Talán ez a legkevésbé forgalmas helyszín a háromból, ám itt sok az autóbusz, jelentős a kereszttező forgalom is. Kis szépséghiba, a Kristály, a Baross híd felé elvileg nem szabad kanyarodni, hiszen a biciklis nem sorolhat be a balra kanyarodáshoz.


Szűk utcában óriási forgalom, ráadásul mindenki siet, ez ráillik a Kálvária út külső szakaszára. Mégis, régóta sikerrel szabályozza a forgalmat a Kert utcánál a nyitott kerékpársáv, a közlekedők kölcsönösen érzékelik egymást, biztonságosan halad a kifejezetten nagy forgalom.



Két forgalmas sáv közötti nyitott kerékpársáv az Újlak utca és az 1-es út találkozásánál. Kellő távolságból kerékpárosnyom vezeti a bicikliket a járdasziget mellé, ahol négy sávot keresztezve haladhatnak a biciklisek tovább, egyenesen.


Kérem az utak tervezőit, bármennyire is bonyolult szabályok betartására kényszerülnek, keressék a módját annak, hogy ilyen világos, egyszerű, gyors és biztonságos haladást lehetővé tevő megoldások épülhessenek a jövőben.
Az összes közlekedő hasznát látná!

2013. május 1.

Egy további lehetőség az eszmecserére
Kattintás jobb gombbal, "Megnyitás új fülön"