Ami a tervezőasztalról került le
Szemét helyzet

A Nádor aluljáró nádorvárosi oldalán van egy felesleges kiszélesedés. Annak a sarkánál áll egy szemetes.
Kérdezném a tervezőjétől: azt hiszi, az emelkedőre felhajtó biciklisek meg-megállnak nála, és beledobják a zsebüket éppen húzó fecniket?
Vagy azt hiszi, normális, ha a gyalogosok egy papírzsebkendő eldobása érdekében kétszer keresztezik a kétirányú kerékpárutat? Azt a kerékpárutat, ahova a fenti fénytől még káprázó szemmel alig lát be a biciklis?
Tudja egyáltalán a tervező, mekkora sebességkülönbséggel találkozna a két közlekedő?

Minek kell itt történnie?

Minek kell itt történnie, hogy az utakat végre normálisan építsék-tervezzék?
Mit számít a megrendelőknek, a tervezőknek pár eleső biciklis, a kisebb-nagyobb sérüléseik, az nekik nem fáj! Az pedig éppenséggel a biciklis baja, ha belerokkan az ő trehányságukba!
Tudva, hogy életveszélyes megoldást építettek, inkább kitaláltak olyan KRESZ-táblát, amiből valószínűleg ez az egy létezik a világon: csak az számít, nehogy felmerüljön az ő felelősségük.

Mindennek örülni kell!

Ádám révén örvendetes építésről szereztem hírt: a Széchenyi hídra vezető lépcsőig aszfaltos úton juthatunk el a korábbi sáros-poros ösvény helyettt.

Több ilyet!

Az előírások szorításában is születnek jól használható megoldások!

Karót nekik?

Az autósok egy része még az utak melletti fák kivágását is követeli, mert szerintük veszélyt jelentenek a forgalomra. Mit szólnának a felezővonalra rakott vasoszlopokhoz?

Ennyire futotta

Nem az a baj, hogy szokás szerint elmaradt a bicikliút takarítása, ez a legkevesebb!
Igazi profik dolgoztak hónapokon át, hogy egy nagyon rosszul használható kerékpárút-pár szülessen.

Tuskók

A bicska knyílt a zsebemben, amikor a favágás utáni barbár pusztítást megláttam.
A várható nyereség maximalizálása érdekében itt már mindent szabad?

Összesen négyszáznyolcvan méter

Első lépéshént 360 méter új bicikliút építésével be kéne fejezni az Új Bácsai út részeként épített kerékpárutat. Csak százhúsz méternyi többlettel Révfalu északi részeiből könnyű volna feljutni a Duna hídjára. Műszakilag lehetséges, a jó szándék megvan, kérdés, állja-e valaki a számlát?

Fék, fék, FÉK!!!

Megálljt kéne parancsolni az utakon folyó pusztításnak!
Elegem van már abból, hogy tönkreteszik mindazt, ami eddig kifogástalanul működött.

Tilos, szabad, tilos, szabad??

Szabadnak látszott, bár tilos volt. Megengedték, majd megtiltották, később újra megengedték.
Maradjon így! 

Kockázgatunk, kockáztatunk?

A győri kerékpáros balesetek kapcsán megdöbbentő jelenségre figyeltem fel: az elmúlt hat hónap alatt nyolc esetben gázoltak el a városban kerékpárost, ebből hét esetben kerékpáros átvezetésen!
Simán a börtönbe

Hát, szakikám, kész a ház elektromos hálózata, de ezt és ezt a kapcsolót csak gumitalpú cipőben használja, mert különben ráz!
Hamar börtönben találná magát egy ilyen szemléletű villanyszerelő, ha balesetet okoz.
Az úttervezőknek mindent szabad?

Olcsó kerékpárút

A kerékpáros létesítmények építésének az egyik legfőbb akadálya a pénzhiány. Elképesztő összegekről olvashatunk, micsoda vagyonba kerül némely nyúlfarknyi útszakasz. Van, ahol okosabban meg tudták oldani.
Átlátható helyzet

Szeretem, ha városi körülmények között a kerékpáros forgalom együtt van vezetve a többi járművel. Elegendően széles utcákon hasznos a kerékpársáv kialakítása, persze ügyelni kell, ha az egyenesen haladó kerékpáros útját jobbra kanyarodó gépjármű keresztezi.

Ki kér csokit?

A kerékpárutak építésével is mértéket kéne tartani, különben -tapasztalhatjuk- a hátrányaik kerülnek túlsúlyba. 50 km/h sebesség mellett napi ötezer gépjármű feletti forgalmú útra javasolják a kerékpársávok létesítését, az alatt ésszerű a különböző járművek együtt közlekedése.
Legyen már vége!

Végre átadták a szigeti oldalon azt az utat, ami igazán értelmet ad a Jedlik hídnak, ennek az eseménynek a kapcsán nézzük meg, mi is változott az elmúlt hónapokban. A hó például elolvadt.
Mélygarázs sem kell

Milyen a jó tároló? Nem a kereket tartja, hozzá lehet lakatolni a biciklit, nem okoz neki sérülést, és lehetőleg nem kerül többe a kelleténél.

Megint a Jedlik híd

A közelben nincs gyalogátkelőhely, de két hatalmas oszlop és villogó fény figyelmeztet a semmire. Jó pénzért megtervezték, elkészítették, felállították, belevezették a villanyt. 

Új hídja van a városnak!

Ritka esemény, ha egy város olyan nagy híddal gazdagodhat, mint amilyet Győr épített a Mosoni Duna fölé az elmúlt tizennégy hónap során.
E hídnak hála sok-sok felesleges utazás ártalmaitól mentesül a belváros, a nyugati városrészek közt mostantól közvetlen összeköttetés
van.
Elismerem az építtetők, építők jószándékát.
Kinek jó ez így?

A gyalogosnak? Nem, mert a járdát alaposan megcsonkította a tervező. Miként a képen látható, a zöld jelzésen áthaladó hölgy sem észlelte, balra kellett volna húzódnia pár lépést, a kerítés vonalán túlra helyezett zebrára.

Ostobaság? Nemtörődömség?

Ha az ő útját torlaszolják el, az így parkoló jármű vezetője vajon olyan türelmesen viselkedik-e, mint amit a saját útjukon szabályosan közlekedő biciklisektől elvár?

Táblaerdő

Az egyik legegyszerűbb KRESZ-alapelv: az irányváltoztatás nélkül haladónak elsőbbsége van a kanyarodóval szemben.
Olyan könnyű alkalmazni, nem is értem, a Petőfi híd újvárosi hídfőjénél miért kell a hídra hajtónak ezen a labirintuson átvergődnie.

Csak azért is

Mire jó ez a talán húsz méter hosszú, a járdából kihasított kerékpárút-szakasz? Legfeljebb arra, hogy a híd Révfalu felőli végénél levő négyes útkereszteződés még áttekinthetetlenebb legyen.

Elférne itt egy kerékpárút

Kevés olyan része van Győrnek, ahol nagyobb forgalom van, mint a Nagy Imre út. A Szigethy Attila utcától a lakótelepig egy-egy sávon történik az autóforgalom. Mindkét oldalon széles járda. Elférne itt egy kerékpárút  is, sokak örömére…

Csattanós érkezés

Az eltelt évek nem voltak elegek ahhoz, hogy átgondoltabbnak tartsam a Nádor aluljáró tervezését, mint az átadást megelőző 2006-os áprilisi nyílt napon.