Legfrissebb

Szemét helyzet

Csak két lépést tegyen oldalra a gyalogos, és már el is ütheti a lejtőn még a kinti fényől káprázó szemmel érkező biciklis.
Ugyan, mondhatnánk, normális gyalogos nem lépeget oldalra!
Valóban nem, hacsak nincs rá konkrét oka! Ha viszont éppen meg akar szabadulni a papírzsebkendőjétől, természetes, hogy a hulladékgyűjtőbe dobná.
Hogy közben kétszer keresztezi a kétirányú bicikliutat? Kit érdekel??! Csak minket, akik ott járunk. 
A megrendelőt, a tervezőt egészen biztosan nem.

Nincs felelős?

Gyors ütemben süllyed a győri kerékpáros infrastruktúra minősége.
Oszlop az út közepén, rögtön utána éles szögben vasúti sínek, amik jó eséllyel elesést okoznak.
Az építő persze ártatlan, akár a ma született bárány!

Mindennek örülni kell!

Ádám révén örvendetes építésről szereztem hírt: a Széchenyi hídra vezető lépcsőig aszfaltos úton juthatunk el a korábbi sáros-poros ösvény helyettt.

Elkészült, örüljünk!

Nincs kifogás, csak rajtunk áll, hogy bringával járunk-e Győr és Abda között!
2013. június 25-én hivatalosan is átadták az új kerékpárutat.

Több ilyet!

Az előírások szorításában is születnek jól használható megoldások!

Karót nekik?

Az autósok egy része még az utak melletti fák kivágását is követeli, mert szerintük veszélyt jelentenek a forgalomra. Mit szólnának a felezővonalra rakott vasoszlopokhoz?

Itt az első eredmény!

Már járható az Abdát Győrrel összekötő kerékpárútnak az első szakasza. Egy, már évtizedek óta meglévő bicikliút felújítása a befejezéséhez közeledik!

Ennyire futotta

Nem az a baj, hogy szokás szerint elmaradt a bicikliút takarítása, ez a legkevesebb!
Igazi profik dolgoztak hónapokon át, hogy egy nagyon rosszul használható kerékpárút-pár szülessen.

Tuskók

Elég nagy baj, hogy útépítés miatt fákat kell kivágni, ezt környezetszennyezéssel tetézni több mint hiba!

Összesen négyszáznyolcvan méter

Ha 360 méter új bicikliút építésével befejeznék az Új Bácsai út részeként épített kerékpárutat, csak százhúsz méternyi többlettel Révfalu északi részeiből könnyű volna feljutni a Duna hídjára.

Fék, fék, FÉK!!!

Győrben egy szempont vezérli az úttervezőket: minden bicikli takarodjon a járdákra!
Elegem van már abból, hogy tönkreteszik mindazt, ami eddig kifogástalanul működött.

Tilos, szabad, tilos, szabad??

Jó vége lett, immár maradjon így: a biciklik hadd mehessenek szembe a Kiss Ernő utca egyirányú forgalmával! 

Az utak simasága

Ahol építettek ilyet, legyen az bármilyen rossz, a KRESZ szerint kénytelenek vagyunk használni. Lássuk, milyen a kerékpárutak állapota?

Kockázgatunk, kockáztatunk?

A győri kerékpáros balesetek kapcsán megdöbbentő jelenségre figyeltem fel: úgy tűnik, az utak tervezői is okai sok kerékpáros elgázolásnak!
Simán a börtönbe

Vannak szakmák, amelyek művelőit egykettőre börtönbe csukják, ha a trehányságuk, hozzá nem értésük miatt valakit baleset ér.
Az úttervezőknek mindent szabad?





A célom a győri kerékpáros létesítmények minél naprakészebb bemutatása.

A városi közlekedési helyzethez tartozik a környező településekkel, az országos és az európai kerékpárút-hálózattal való kapcsolat is, ezért ezekre is kitérek.
Azt szeretném, ha ez az oldal nem csak a sérült, leromlott állagú, hibás tervezésű avagy hiányzó kerékpáros létesítmények ostorozásából állna, örömmel helyet adok a jól sikerült, hasznos, esetleg követésre érdemes ötletek bemutatásának is.
Napi közlekedésem során természetesen nem járhatom a város valamennyi útját, ezért fordulok Önhöz. Akár jó, követésre érdemes jelenséget tapasztal, akár olyan hibát, amit tipikusnak, vagy ellenkezőleg, kirívónak tart, szívesen várom lehetőleg fényképpel illusztrált, minél pontosabb leírását.



Bízom benne, hogy akiknek kötelességük a közlekedés javítása, azok is jó szívvel olvassák az itt megjelenteket. Találhatnak pozitív visszajelzést, talán javaslatot, és olyan hibák is a látóterükbe juthatnak, amiről -minthogy ők sem lehetnek ott mindenütt- tudomásuk sincs.

Hasonló témában további olvasni- és gondolkodnivalót ajánlok: