Százhúsz méter
Az elmúlt évek egyik legjelentősebb útépítési beruházása volt Győrben a túlterhelt Bácsai út mentesítésére hivatott Új Bácsai út építése.
Ennek a részét képezte a bácsai, valamint  a Kisbajcs, Nagybajcs, Szőgye és Vének falvakhoz kapcsolódó biciklisforgalom számára épített kerékpárút is.
Hogy hogysem, ez a kerékpárút körülbelül háromszázhatvan méterrel azelőtt, hogy felfuthatna a Duna felett ívelő hídra, hirtelen véget ér. Aki addig eljutott az északi városrészekből, eldöntheti, mit tegyen: kimegy a régi Bácsai út forgalmába, és folytatja az útját a Szövetség utca irányába, vagy kicsi utcákon kanyarogva felhajthat a Széchenyi hídra, hogy azon át Gyárváros, a belváros, vagy a bevásárlóközpontok felé haladjon.
Harmadik lehetőségként meg kell említeni, hogy a Szabdrév utcán át kis kerülővel a Dózsa rakpart, Ady Endre utca felé is el lehet jutni, Révfalu talán legsűrűbben lakott részeibe.
Az itt lakó Ádám hívta fel a figyelmemet, hogy az erre lakóknak
meglehetősen nehézkes a hídra feljutni még jó időben is, esős, hóolvadásos időben pedig úgyszólván lehetetlen.
Miért ér hirtelen véget a kerékpárút? Ennek az az oka, hogy építésekor (több mint harminc éve) a Széchenyi hídról jó szokás szerint kitiltották a bicikliseket. Csak nemrég tették lehetővé a keleti oldalán a kerekezést, hozzáteszem, borzasztó minőségű, hullámos, rázós, gödrös kétirányú kerékpárúton. (igaz, legalább nem kell a Révfalusi hídig mennie annak, aki át akar kelni a Dunán)
Minthogy a hídon eredetileg tilos volt biciklizni, az utóbb épült Gömör utca mellett (ami az Új Bácsai út forgalmát viszi fel a hídra) egyszerűen nem folytatták a bicikliutat!
A hely rendelkezésre áll, ám valószínűleg nem rendeli meg a város, talán pénzhiány miatt. Mindössze háromszázhatvan méterről van szó!
Ha ez az utóbbi kerékpárút mégis megépülhetne, megkönnyítené a révfalusiak útját is: az Ady Endre utcából a Malomsok sétányon át meg lehetne közelíteni a Gömör utcai kerékpárutat még a hídra vivő emelkedő alján, onnantól szabad volna az átkelés.
Az Ádám által említett ösvényeket nem egészen százhúsz méteres bicikliúttal ki lehetne váltani, és nem szabálytalankodva, veszélyes lejtőn, sáron, poron közlekedne, aki arra lakik.
A térképen zölddel jelöltem az Új Bácsai út és a híd közül kihagyott bicikliútszakaszt, kékkel a mostani illegális ösvények nyomvonalát, és pirossal jelöltem, ahol el tudnám lépzelni az ösvényeket kiváltó szilárd burkolatú bicikliutat.

Hangulatos ösvényen indulunk a hídra:

Ha nem akarunk nagyot kerülni, akkor hoppá fel:
Fölfelé erőpróba, lefelé ügyességteszt. Ha nedves, akkor kerülendő!
Visszapillantás, honnan jöttünk:


2012. szeptember 27.

Egy további lehetőség az eszmecserére
Kattintás jobb gombbal, "Megnyitás új fülön"