Minek kell itt történnie?!
A közelmúltban autó utasaként a győri Kandó Kálmán úton jártam, megdöbbentett az ott látott durva, ostoba, nemtörődöm megoldás: villanyoszlop áll a kerékpárút kellős közepén!
Felháborított a megrendelők, tervezők, építők hármasának balesetveszélyes megoldása, pedig akkor fel sem tűnt, hogy a pökhendien otthagyott oszlop tőszomszédságában vasúti átjáró is súlyosan veszélyezteti a bicikliseket! (hangsúlyozom, nem vezetőként ültem a kocsiban, megengedhettem magamnak a figyelmetlenséget)
2014. január 18-án a Kisalföld napilap nyomtatott változatában olvastam egy cikket, hogy a nevezett helyszínen 2013. október 20-án baleset történt.
Micsoda álságos módon viszonyul a jog a kerékpárosokhoz!
Amikor egy autóval kátyúba futunk (ha éppen nem víz vagy hó fedte, szerintem ez önmagában a sebesség helytelen megválasztására utal), rendőrt kell hívni, vagy legalábbis minél pontosabban dokumentálni az esetet, mert a biztosító rendezi a gépjárműben esett kárt.
Hasonló esetben a biciklist megbüntetnék, fel sem merülne a kárainak megtérítése. Idézek a cikkből: a károsult "a helyszínelőnek, akit a mentők hívtak ki, azt vallotta, hogy tolta a kerékpárt és pont fel akart rá szállni. Ha mást mond, ha nem így történt volna, még fel is jelentették volna a rendőrök közlekedési baleset okozásáért"!
Idézik a cikk végén az útkezelő szervezet cinikus, hányaveti véleményét: "sajnos nincs elég hely, pedig a legjobb lenne, ha merőlegesen fordítatnák rá a sínekre a bicikliseket".
Jól értem? Egy enyhe ívvel sem képesek növelni a sínekre futás szögét, vagy épp csak tojnak rá, ilyen piszlicsáré üggyel, mint a kerék beszorulása, nem foglalkoznak a győri "szakemberek"?
Az itt haladó biciklis logikusan a szélesebb oldalon kerüli az oszlopot, tehát mire a vasúthoz ér, szinte érintőleges az útiránya a sínekre, ezt a NAGYON balesetveszélyes helyzetet elintézi az útkezelő egy nincs több hely vállrándítással!
Nem elég a Nádor aluljáró, a Tihanyi Árpád utca, a Bartók Béla utca, az 1-es út melletti kerékpárút és még sok-sok helyszín elrontása, az általános igénytelenség, még mindig nem értek el az útépítők a színvonaluk legaljára? Még mindig minden mocskot le lehet nyomni a biciklisek torkán, mondván, neszeba..meg, neked építettük, örülj, és fogd be a szádat!!?

Nézzük a képet, és gondoljuk meg, milyen érzés lehet ezt a sínpárt fagyos vagy latyakos időben, hajnali sötétségben megközelíteni a félig-meddig befagyott pocsolyán keresztül.



Idézem D. Pusztai Andrea írását:
"Édesanyjához tartott kislányával a gyermekülésben, ezért kerekezett a Kandó Kálmán utcában a 32 éves Hajduné Johannes Judit. Nem ez az őszi délelőtt volt az első alkalom, amikor megtette az utat, jól ismerte azt a sokat emlegetett átjárót is, ahol több ismerőse pórul járt. Vasúti iparvágányok keresztezik a szakaszt, méghozzá a lehető legrosszabb szögben. Elég egy átgondolatlan mozdulat, és ha a kereket megvezetik a sínek, a jármű kifordul, a biciklis pedig menthetetlenül elesik. A győrszentivani anyuka éppen így járt, a bal oldalára zuhant. A szilánkosra tört csípőt azonnal műteni kellett, de Juditnak erre két napot kellett várnia. Mint kiderült, még szerencséje is volt, hogy csak ennyit, a vércsoportja ugyanis rendkívül ritka. AB negatívból még készleten sincs nagyon több 3-4 egységnél. Az október pedig egyébként is az év vérhiányosabb hónapjai közé tartozik. Judit az operáció után néhány nappal rosszul lett,
Immár fémlemezzel és csavarokkal a testében, egy nagyon rossz vérképpel került vissza az intenzívre. A hároméves Luca viselte a legnehezebben, hogy édesanyja csak négy és fél hét után mehetett haza. Judit máig injekciózza magát, hetente háromszor gyógytonász jár hozzá. A felépülés, mert fiatal, talán rövidebb lesz hat hónapnál. Csak mankóval és nehezen tud járni, a családján kívül pedig egyéb segítségre nem számíthat. A kórházban töltött hetek alatt járt le a munkanélküli-segélye, a műtét után két nappal kezdhetett volna új munkahelyén humánerőforrás-menedzserként. Hajduék most a családi pótlékból és az édesapa ausztriai fizetéséből élnek, ami épphogy, de több annál, hogy Judit jogosult legyen álláskeresési járadékra. A biztosító sem fizet, nem ismerik el a történteket közlekedési balesetnek. Judit a helyszínelőnek, akit a mentők hívtak ki, azt vallotta, hogy tolta a kerékpárt és pont fel akart rá szállni. Ha mást mond, ha nem így történt volna, még fel is jelentették volna a rendőrök közlekedési baleset okozásáért. A családnak lassan minden tartaléka kimerül és már csak abban bíznak, hogy egy ügyvéd átlátja a lehetetlen helyzetet és a szerencsétlen véletlenek között talál egy kapaszkodót, ami kiutat jelenthet a most már nemcsak lelkileg, de anyagilag is egyre megterhelőbb helyzetből.

A Kandó Kálmán úti bicikliutat a város uniós forrásbó tavaly augusztus és október között újíttatta fel. A baleset idejére már elkészült az új aszfaltburkolat. Ez már egy befejezés előtti állapot volt, nem valószínű, hogy befolyásolta a közlekedést - tudtuk meg az útkezelő szrvezetnél, ahol miután átvették, novemberben -anélkül, hogy tudomást szereztek volna a balesetről- sárga szaggatott sávot festettek fel és egy veszélyre figyelmeztető táblát is kitettek abba az átjáróba, ahol Judit elesett. -Sajnos nincs elég hely, pedig a legjobb az lenne, ha merőlegesen fordíthatnánk rá a sínekre a bicikliseket- ismerték el az útkezelők "

2014. január 18.

Egy további lehetőség az eszmecserére
Kattintás jobb gombbal, "Megnyitás új fülön"