Tilos, szabad, tilos, aztán megint szabad

A Jedlik híd építésével kapcsolatban kialakított forgalmi rend szerint a Kiss Ernő utcában a gépjárműforgalom csak a Szarvas utca felé haladhat, míg a biciklisek mindkét irányba. Legalábbis a Szarvas utcai körforgalomhoz épített kerékpárutak geometriájából ez egyértelműen következett.
Ám az átadás után hónapokig ezzel ellentétes értelmű táblázást láthattunk, aki a belvárosba igyekezett biciklivel, vagy a Stromfeld Aurél utca felé, vagy az Erkel Ferenc utca felé volt kénytelen kerülni.
Hosszú idő után végre megtört a jég, a helyükre kerültek a kiegészítő jelzőtáblák, szabaddá vált a biciklis forgalom, hurrá!
(parányi szépséghiba, hogy a Híd utcai torkolatnál elfelejtették a biciklisek kanyarodásához igazítani a sarok sugarát, és az elsőbbségadás szabályozásának híján furcsamód az egyenesen haladó biciklis van hátrányban)


A közelmúltban viszont azt tapasztaltam, hogy ismét kitiltották a belváros felé igyekvő bicikliseket ebből az utcából, méltatlankodásomat közzé is tettem itt egy május 20-án kelt írással.
Bár minden dohogásom ilyen gyorsan okafogyottá válna!


Május 22-én ismét az a forgalmi rend fogadott, amit normálisnak tartok: a gépjárműforgalommal szemben a kerékpárosok jogosan, kerülőút nélkül hajthatnak a Híd utca, ezzel a belváros felé.
A jó változás bekövetkezte miatt a helyzetet kifogásoló írásomat örömmel átírtam, ezúttal elismerésemet fejezem ki annak a döntéshozónak, akinek ezt a pozitív változást köszönhetjük.
Remélem, ezután nem ad okot ez az útszakasz, hogy visszatérjek a témához.

2012. május 20.

Egy további lehetőség az eszmecserére
Kattintás jobb gombbal, "Megnyitás új fülön"