Fék, fék, FÉK!!!
A Bartók Béla úton, a platánnál gyakran nehezíti a biciklisek haladását a kerékpárúton sétáló gyalogosok jelenléte.

További néhány méterrel később, ha éppen nem áll autó a kereszteződésben, kihajthatunk az úttestre, és a csodálatos fák alatt, védett úton tetszés szerinti tempóban hajthatunk a Baross híd, vagy az Eszperantó utca felé. Üdítő, hogy legfeljebb az átkelő gyalogosok átengedése miatt kell lassítanunk.
A közelmúltban az összes érintett kereszteződésben lejtősre alakították a járdaszegélyt, láthatóvá vált, megint miféle eszementséget készül elkövetni a város: itt is a járdákra terelik a bicikliseket!
Fékezze meg már valaki ezeknek az agyszüleményeknek a kitalálóját! Vagy legalább együttesen próbáljunk hatni a városvezetésre, hátha jobb belátásra térnek. Még nem késő!
A Bartók Béla útnak ezen a szakaszán jelentős a gyalogosforgalom, hiszen közel a belváros, a buszozás helyett sokan a sétálást választják. Emellé a sok gyalogos mellé tervezik bepréselni a bicikliseket, akiknek ettől kezdve itt is csupa lassítás-gyorsítás, elütéstől való félelem lesz a sorsa.
Mindjárt az első kapualjnál kezdődnek a bajok, hiszen ott sok autó jár ki-be: holtbiztos, hogy nem mindig fognak figyelni a járdából elcsalt bicikliútra.

A fenti képen a kerékpárút mostani kivezetését, illetve a várható elhelyezkedését láthatjuk. Pirossal vonalkáztam azt a területet, ahol gyakori autókihajtásra kell számítani. A kerékpárút és a házfal között körülbelül két méter távolság maradhat, ekkora út áll a kihajtani szándékozó autós, és az elvileg védett kerékpárúton haladó számára ahhoz, hogy észleljék egymást, és megfelelően cselekedjenek.
Ha a sárga festékkel épített kerékpárút besorolása megmarad, akkor azon 30 km/ó sebességgel szabad haladni, közvetlenül a gyalogosok, az óvoda kijárata, az autókihajtó mellett. Nekem ez nagyon balesetveszélyesnek tűnik!

Az építők ismét a szokásos minőségben végezték a munkájukat: több centiméteres éles betonperemek veszélyeztetik a biciklik épségét.(2012. szeptember 5: a képen látható éles peremet időközben kijavították, ettől nem fog sérülni a kerék)
Az Attila utcából kihajtó autós a gépjárműforgalommal való találkozás előtt áthajt a zebrán, a kerékpáros átvezetésen, a fák alatti füves sáv néhány méterén, valamint a parkolósávon. Képzelhető, mennyire fog figyelni a biciklikre.

Na, és mindezek megkoronázásaként lássuk, mit barkácsoltak a Csaba utcánál!
Eddig a Baross hídra egyszerű besorolással, ha nem jött szemből forgalom, egy lendülettel lehetett felhajtani, hamarosan itt is járdáról le, járdára fel, a keresztező forgalom olykor hiányos éberségére is figyelve kereshetünk utat a híd, vagy tovább, elvileg egyenesen az Eszperantó utca felé.
Arra sem fordított figyelmet a tervező, hogy felfogja, mint minden jármű, a kerékpár is ívesen kanyarodik, nem tud rövid, szöget bezáró egyenes szakaszokat követni.

Ezt az építkezést, ha be tudják fejezni, büszkén emlegethetik a kitalálói: MEGINT SIKERÜLT ROSSZABBÁ TENNÜNK A GYŐRI BICIKLISEK ÉLETÉT!
Nem kéne hagynunk!
Szeptemberben a Mobilitási Hét keretén belül lehetőség nyílik a véleményünk kinyilvánítására, éljünk vele!

2012. augusztus 16.

Egy további lehetőség az eszmecserére
Kattintás jobb gombbal, "Megnyitás új fülön"